לטובת ישראל: מועמד הימין בברזיל ניצח בסיבוב הראשון בפער אדיר

יעקב גפן No Comments on לטובת ישראל: מועמד הימין בברזיל ניצח בסיבוב הראשון בפער אדיר

המועמד שצפוי לנצח בסיבוב השני בבחירות בברזיל מבטיח: "את השגרירות של ברזיל אעביר לירושלים" ובנוסף "אסגור את השגרירות הפלסטינית בברזיל"

עמועמד המוביל (באמצע) ז'איר בולסונארו
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

העולם זז ימינה: בחירות מעניינות מאוד בברזיל נערכות בימים אלו במדינת הענק בדרום אמריקה, מועמד הימין ז'יאר בולסונארו גרף 46% מסך הקולות המתמודד השני פרננדו חדד גרף 28%. לבולסונארו היו חסרים קצת מעל 3% כדי לקחת את הנשיאות בסיבוב הראשון אך ניצחונו בסיבוב השני נראה מובטח מתמיד.

מי הוא ז'איר בולסונארו, הוא מכונה טראמפ הברזילאי. ברזיל מדינה מוכת עוני ושחיתות, הנשיאה הקדומת הודחה בגלל פרשיות שחיתות שנקשרו בשמה. הפשע גואה ברחובות ואין ביטחון לאזרח הרגיל. מועמד הימין מבטיח להביא כלכלה קפיטלסטית שתחבר את המדינה לארה"ב, חלק מתוכניותיו הם להפריט את כל נכסי המדינה לחברות אזרחיות.

היחס לישראל? כאן מדובר בתפנית משמעותית, הקהילה ה'אוונגליסטית' הנוצרית מונה כ-20% מתושבי המדינה לפי הערכות. בולסונארו נוצרי אדוק שביקר בישראל מספר פעמים, הודיע כי יסגור את השגרירות הפלסטינית בברזיל מכיוון שאין מדינה כזו. הוא גם הודיע כי יעביר את השגרירות של ברזיל לירושלים והמדינה הראשונה בה יבקר כנשיא תהיה ישראל.

אכן מדובר במועמד שישנה את יחסי ישראל ברזיל מקצה אל הקצה, בעידן בו מדינת ישראל הולכת ומקבעת את מעמדה כמעצמה אזורית ובינלאומית, המעמד החדש שצפוי לה בדרום אמריקה רק יחזק את ישראל בעולם ובפרט בברזיל שם יש קהילה ענקית שתומכת בישראל.

 



0 תגובות